Російський науковий журнал, рекомендований Вищою атестаційною комісією (ВАК) для публікації матеріалів до захисту наукових дисертацій, опублікував статтю, написану комп'ютерною програмою, що містить безглуздий текст, йдеться в повідомленні газети вчених і наукових журналістів "Троїцький варіант". Статтю надіслала сама редакція "Троїцького варіанту" - це був своєрідний експеримент з перевірки якості роботи редакцій наукових журналів. 

"Експериментатори" взяли текст, написаний англійською мовою за допомогою комп'ютерної програми-генератора псевдонаукових текстів SCIgen, створеної в Массачусетському технологічному інституті (США). Потім цей текст був перекладений російською мовою за допомогою іншої комп'ютерної програми, розробленої в Росії. Отримана "наукова" стаття була відправлена до одного з російських наукових журналів - "Журнал наукових публікацій аспірантів і докторантів". Після деяких правок літературного характеру журнал опублікував статтю неіснуючого вченого Михайла Жукова під назвою "Корчувальник: алгоритм типової уніфікації точок доступу і надмірності". 

"Публікація в журналі, де надрукували нашу нібито "наукову" статтю, вважається достатньою для захисту дисертації. Журнал рекомендований ВАК, і це свідчить про стан наукового адміністрування", - заявив організатор "експерименту", доктор біологічних наук, замдіректора з наукових питань Інституту проблем передачі інформації РАН Михайло Гельфанд. 

За його словами, це не означає, що російській науці не можна довіряти в цілому, оскільки в Росії є цілком гідні наукові журнали. За його словами, через те, що процес публікацій в багатьох наукових виданнях займає багато часу, частина журналів пропонує опублікувати матеріал за плату в коротший термін, що знижує загальний рівень матеріалів. 

Він також повідомив, що збирається надіслати схожі статті з "навколонауковою нісенітницею" в кілька інших журналів, які, із його точки зору, ведуть "підозрілу редакційну політику".


2008-10-03 • Просмотров [ 2673 ]