У KTurtle можна було організувати взаємодію програми з користувачем лише за допомогою діалогових вікон. У Scratch можна використовувати миша і клавіатуру. Для наочної ілюстрації цих можливостей імпортуємо з бібліотеки Scratch об'єкт Drawing pencil (малює олівець) він знаходиться в каталозі Things (Речі).
Додаток Scratch іце нтерпретована динамічна візуальна мова програмування. Середа Scratch дозволяє робити дуже багато незвичайних речей. Тому її інтерфейс (Зовнішній вигляд після запуску) досить складний та унікальний. Але якщо приділити достатньо уваги та часу принципам роботи в Scratch, зрозуміємо як самостійно складати програми і створювати нескладну анімацію, то нам відкриються великі та безмежні простори для самостійного творчості та дослідження цієї цікавої програми.
Одночасне виконання скриптів (програм) Згадайте, як рухалися три об'єкти на минулому занятті. Вони йшли разом, одночасно. Незважаючи на те, що рух у кожного був свій (кіт ходив зліва направо, другий герой під кутом в 45 градусів, а третій просто крутився на місці),але вони все одно починали рух в один і той же час - при натисканні на кнопку запуску.
Зазвичай Scratch поставляється з великою колекцією готових спрайтів і фонів. Новачки в Scratch охоче ними користуються. Але що робити, якщо ви придумали якийсь сценарій або програму, для якої потрібні об'єкти, яких немає? їх можна намалювати самостійно в середовищі Scratch.
Мови програмування по суті виконують ті чи інші операції над даними (числами, рядками, списками та ін.). Ці дані в програму може "Закласти" програміст або ж вони будуть надходити від користувача в процесі виконання програми. Наприклад, якщо програма виконує множення числа на саме себе, то це число може бути отримано від користувача. щоб користувач ввів число, повинна виконатися якась вбудована команда, що надає інтерфейс для введення даних.
Основні поняття про візуальне програмування та Google Blockly.
Під інтерактивністю будемо розуміти можливість взаємодії між об'єктами, що належать різним середах. Наприклад, якщо в написаній нами програмі задано, що кіт з Scratch наздоганяє миша з Scratch, а вона реагує на нього і тікає, то це не вважатимемо інтерактивністю. І кіт і миша - об'єкти одного середовища.
Припустимо, що потрібно в Scratch реалізувати такий сценарій. Під водою молюск намагається зловити їжу, яка від нього постійно тікає у нове випадкове місце. Через якийсь час молюску все-таки вдається зловити і з'їсти їжу. Отже, молюск завжди повинен рухатися за їжею, але через певний ряд дій це має припинитися.
Масиви на Blockly.
Умовні оператори на Blockly.